Titov Drvar – Aleksandra Prpa

Od Novog Sada do Drvara putujete 10 sati i verujte mi vredno je svakog minuta. Kada pređete granicu Srbije sa Bosnom, kao da ulazite u drugu dimenziju. Nema tog pritiska koji ovde stalno osecate. I priroda pored koje prolazite prosto učini da budete spokojni. I nakon 9 sati putovanja stižete do Bosanskog Petrovca i onda krećete ka planini Oštrelj. I taman pomislite da ste skoro u Drvaru,ali niste. Oštrelj je nešto najdivnije na svetu,ali vožnja preko istog traje 45 minuta,a to vam nikako nije potrebno kada jedva čekate da stignete. Zimi prekriven snegom koji možete da jedete koliko se beli,a leti se zeleni i miriše. I kada prođete Oštrelj pogledate na desno i vidite panoramu Drvara, tj. videćete ako imate sreće i taj dan nije maglovito pa da je ušuškan i spava. U suštini,Drvar je okružen planinama i posle nekog vremena shvatite da je on neka vrsta oaze u svim tim uzvišenjima. Kada se spuštate u Drvar sa Oštrelja i dođete do Mandića mosta na reci Uncu imate pravo da birate da li ćete desno ili levo. Da li želite odmah da vidite Titovu pećinu u kojoj se Tito sakrivao za vreme Drugog svetskog rata ili želite odmah da idete, na primer, kod moje bake koja će vas oterati u krevet da se ugrejete (iako je napolju 50 stepeni iznad nule) i onda vam doneti neku odličnu hranu, na primer punjene paprike sa pire krompirom i uz to porciju poljubaca i zagrljaja? Ja nekako uvek izaberem ovo drugo, ali pripisujem to genima. Pored toga što se možete ugojiti 10 kilograma za 7 dana, možete se šetati po ceo dan jer u Drvaru stvarno imate šta da vidite. Pored Titove pećine, koja je svakako nešto najvrednije Drvaru (pored njegovih žitelja,naravno) , možete videti i lokomotivu čuvenog Ćire, crkvu Svetog Save (svakako vrednu posete) , zatim sportski centar sa terenom za fudbal i stazom za trčanje i mnoge druge stvari. I naravno, možete se popeti u Drvar selo kod moje druge bake i sve te kalorije koje ste izgubili vratiti očas posla kada ona iznese sve svoje đakonije koje ona čuva kako kaže za nas unučiće. I iako je Drvar predivan gradić, nakon ratova je nekako izgubio taj sjaj koji je imao. Mnogo zgrada je i dalje polusrušeno i svakako se vide ožiljci. I ljudi su se promenili, ali gostoprimstva ne manjka nikada. I za kraj , možete da sednete sa mojim dedom i da slušate sve ludorije koje je moja tetka pravila i kako je on svirao na igrankama u Radničkom domu i možda vam se posreći pa baš u tom trenutku uzme harmoniku i zapeva….

5 thoughts on “Titov Drvar – Aleksandra Prpa

  1. e, meni se posrećilo😀 veruj mi, mogu nekako i da čujem tu pesmicu…(valjda jer i meni užasno nedostaje moj deka)🙂 majke mi ! to su ti vanvremenski kvartali “preko Drine“ + Josip (Tito) xDD

  2. Upravo zamisljam mog dedu! Svaka cast!
    Veoma mi se svidja ovaj rad, i nekako bas pozelim, uprkos ovom silnom ‘putesestviju’ do Drvara, da odem tamo.🙂
    Djakonijee, porcija poljubaca i zagrljajaa❤

Оставите одговор

