Moje parče sveta – Novi Sad, Sofija Balać

Pariz, London, Prag, Njujork. To su četiri grada o kojima uvek pričam kao o idealnim mestima za mene. Naravno, tačnije je reći idealizovanim nego idealnim, s obzirom na to da ni u jednom nisam živela, nego sam ih doživela kroz fotografije, knjige i filmove.
Bilo kako bilo, sva četiri pronalazim u mom gradu. U mom Novom Sadu.
Novi Sad je moj Pariz kada u prugastoj majici i sa crvenim karminom na usnama sedim u baštici nekog kafića (ili, pošto je reč o Parizu, kafea) i pijem kafu. Novi Sad je moj Pariz kada predveče uz Dunav šetam po keju i pustim da mi se miris vode uvuče u kožu i kosu. Novi Sad najviše odiše Parizom za Noć muzeja i Festival uličnih svirača.
Novi Sad je moj London kada pada kiša. Novi Sad je moj London kada sa kišobranom idem do Gradske biblioteke i usput smišljam koju ću knjigu uzeti. Novi Sad je moj London kada, umesto na telefonu, pogledam koliko je sati na katedrali. Ipak, Novi Sad je London najviše onda kada me pljusak iznenadi, pa mokra do gole kože utrčim u četvorku i ostavljam barice za sobom po sivom podu autobusa.
Novi Sad je moj Prag kada se nalazim sa nekim kod katedrale. Novi Sad je moj Prag kada sa golubovima oko mene sedim na Miletiću. Novi Sad je moj Prag kada idem Zmaj Jovinom i gledam krovove. Novi Sad je moj Prag kada do centra idem okolnim putem samo da bih šetala po Starom gradu.
Ipak, Novi Sad je od svega ovoga nekako najviše moj Njujork. U Njujork ljudi dolaze da bi ispunili svoje snove, on je ljudima više od grada, on je prijatelj koji zna da te razočara i izneveri ali je uvek nekako tu da ti pruži utehu. Novi Sad je moj Njujork kada hodam po šuškavom lišću kroz Dunavski dok slušam Velvet Andergraund. Novi Sad je moj Njujork kada želim da me sakrije u svoje ulice zato što želim da budem sama sa svojim mislima. Novi Sad je moj Njujork kada žurim u SNP na pretpremijeru. Novi Sad je moj Njujork kada hvatam taksi.
To je moj Novi Sad. I Pariz, i London, i Prag, ali najviše Njujork.

5 thoughts on “Moje parče sveta – Novi Sad, Sofija Balać

  1. ,,Njujork je samo 1100 evra, kao što rekoh“😛 – ali vidim ne treba ti za ovo štek😀 (nađe ti “jabučicu“ ovde)

    čini mi se samo da si zaboravila da je Novi Sad tvoj Njujork pogotovo kada zastanemo u Dunavskom da se osvežimo🙂
    e a ako misliš da je ovo ,,idealizovano“ biće da je ova tvoja “metropolica“ idealna!! jeste!

  2. Osvezavanje mozes vezati za bilo koji grad, ne?!😀
    Veoma lep rad, Sofija! Svidja mi se tvoj stil, sigurna sam da bi mi se svidela tvoja knjiga!😀

  3. „Pariz, London, Lisabon. Kijev,… “ ne, zaneo sam se😀
    Ovo je napisano bas iz duse, vidi se. Dao bih ti vise zvezdica da mogu. Ovakav tekst stvarno obara sa nogu. Ne bi bilo ko mogao napisati nesto slicno ovome bez dobrog poznavanja sva 4 grada, 4 u 1 tacnije🙂

Оставите одговор

